Публічний договір
про надання медичних послуг
м. Стрий
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКО-БРИТАНСЬКА КЛІНІКА «СИМБІОТИКА» (в
документах може використовуватись скорочене найменування ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТИКА», надалі
іменоване – «Виконавець», в особі директора Лучишина Петра Петровича, який діє на підставі Статуту, з одного
боку, та гр.(ПІБ повністю)_________________________________________________________________, який (-а)
проживає за адресою: (місце реєстрації особи)______________________________________, надалі іменований
(-на) «Пацієнт», а разом– «Сторони»,
уклали цей договір про наступне:
ПРЕАМБУЛА
Медичні терміни, що використовуються в цьому Договорі:
Інформована згода – погодження пацієнта на медичне втручання, що може оформлюватися в письмовому
вигляді, шляхом підписання окремої форми або відповідного формулювання у медичній документації (медичній
картці тощо).
План лікування – обраний лікарем і погоджений з пацієнтом обсяг, види та порядок здійснення медичних
втручань (лікування, обстеження, профілактичні заходи тощо).
Профілактика – комплекс медичних заходів щодо упередження захворювань.
Персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може
бути конкретно ідентифікована.
Обробка персональних даних - будь-яка дія або сукупність дій, здійснених повністю або частково в
інформаційній (автоматизованій) системі та/або в картотеках персональних даних, які пов'язані зі збиранням,
реєстрацією, накопиченням, зберіганням, адаптуванням, зміною, поновленням, використанням і поширенням
(розповсюдженням, реалізацією, передачею), знеособленням, знищенням відомостей про фізичну особу.
Замовник —особа, яка володіє повною дієздатністю, та вчинила дії, що свідчать про замовлення медичної
послуги, від власного імені чи від імені Пацієнта, на надання Послуг у власних інтересах (коли замовник є
пацієнтом) чи інтересах третьої особи.У випадку розміщення Замовлення Послуг від імені Пацієнта Замовник
підтверджує, що діє в інтересах Пацієнта й отримав на це добровільну згоду від Пацієнта. У випадку, якщо
Пацієнтом є особа, яка володіє неповною, частковою дієздатність, або дієздатність якої обмежена, попереднє
замовлення Послуги може бути здійснено виключно Замовником.
Пацієнт — фізична особа, яка звернулася за наданням Послуг та якій безпосередньо надаються такі Послуги
Виконавцем відповідно до Замовленням.
Дії що свідчать про замовлення медичної послуги – будь -яка дія, що спрямована на отримання медичної
послуги – заповнення анкети, підписання Інформаваної згоди, внесення платежу тощо.
1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ
1.1. Виконавець зобов'язується за погодженням та дорученням Пацієнта (його законного представника) надати
останньому медичні послуги, вид, вартість, кількість та строки надання яких зазначені у Плані лікування
(рахунках, актах виконаних робіт), а Пацієнт зобов'язується їх прийняти та сплатити на умовах, визначених цим
Договором.
1.2. Медичні послуги надаються у власному медичному центрі за адресою: Львівська обл, м.Стрий, вул. Симона
Петлюри, 72 (надалі «Медичний центр» або «МЦ») особисто Виконавцем (штатним медичним персоналом) чи
залученою третьою особою, відповідно до вимог МОЗ України, з використанням сертифікованого обладнання та
дозволених до використання засобів і матеріалів.
1.3. Обсяг та вид медичний послуг визначається загальним станом здоров’я Пацієнта, технічними можливостями
медичного центру та ліцензійними обмеженнями медичної практики Виконавця.
1.4. Медичні послуги надаються відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я та/або маршрутів
пацієнтів, затверджених у встановленому порядку.
2. ПРАВА СТОРІН
2.1. Виконавець має право:
2.1.1. Не починати надання Пацієнтові медичний послуг (або призупинити їх надання) у випадках:
а) виявлення під час обстеження патології, лікування якої не входить до зазначеної у ліцензії Виконавця переліку
дозволених видів лікування, окрім випадків, коли є можливість запросити профільного фахівця з іншого
медичного центру (за погодженням пацієнта);
б) замовник (пацієнт) утримується від прийняття виставленого рахунку, або не виконує зобов'язань з оплати
послуг, у т.ч. з передоплати;
в) замовник (пацієнт) не надає згоди на проведення медичного втручання, та/або не надає згоди на обробку її
персональних даних, що перешкоджає або може перешкодити наданню пацієнту повної та необхідної медичної
допомоги;
г) пацієнт порушує встановленні в медичному центрі правила або не дотримується медичних приписів лікаря.
2.1.2. Достроково припинити надання послуг при відмові Пацієнта від подальшого лікування, грубого порушення
ним приписів лікуючого лікаря, затверджених Правил перебування та обслуговування пацієнтів вМедичного
центру (та Правил надання медичний послуг), якщо це не буде загрожувати життю Пацієнта та здоров’я населення.
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
2.1.3. В особливих випадках, передбачених чинним законодавством України, обмежувати надання Пацієнтові
медичної інформації.
2.1.4. Вести фото та/або відео фіксацію процесу надання медичних послуг та в подальшому використовувати
знеособлені результати такої фіксації в рекламних, маркетингових, навчальних та інших цілях, що не суперечать
законодавству України.
2.1.5. На власний розсуд вносити зміни в перелік та вартість послуг, що надаються Медичним центром.
2.2. Пацієнт має право:
2.2.1. Узгодити з Виконавцем передбачені витрати з надання послуг шляхом підписання рахунку та або плану
лікування.
2.2.2. Отримати у доступній формі повну та достовірну інформацію про: вартість медичний послуг, стан свого
здоров’я, вид, сутність (мету) запропонованих (проведених) медперсоналом Медичного центру (чи запрошеними
спеціалістами) досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, в тому числі
наявність ризику для життя та здоров’я, можливі ускладнення, що можуть виникнути в результаті медичних
втручань.
2.2.3. Відмовитися від подальшого отримання послуг за цим Договором.
2.2.4. Отримати попередній рахунок перед початком надання послуг.
2.2.5. При необхідності погодитися на застосування стосовно себе нових, але науково обґрунтованих методів
діагностики, профілактики, лікування та лікарських засобів, які ще не передбачені відповідними нормативами та
протоколами, затвердженими МОЗ України. Така згода Пацієнта оформлюється окремими документами.
3. ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
3.1. Виконавець зобов’язується.
3.1.1. Надати медичні послуги в повному обсязі та згідно з узгодженим Планом лікування.
3.1.2. Послуги надавати якісно, кваліфіковано та відповідно до вимог МОЗ України.
3.1.3. Належним чином інформувати Пацієнта про вартість, мету, приблизні терміни надання медичний послуг,
ефективність обраних методик, а також про можливі ризики та ускладнення під час та після їх застосування.
3.1.4. Дотримуватися абсолютної конфіденційності інформації про стан здоров’я, результати медичних
обстежень та оглядів Пацієнта.
3.1.5. У доступному вигляді ознайомити Пацієнта (його законних представників) з медичною інформацією, а
також з документацією (медичною карткою та іншими документами), згідно з положеннями Інструкції «Про
порядок оформлення, зберігання та видачі медичної документації» та Законами України.
3.2. Пацієнт зобов’язується:
3.2.1. Сплатити надані Виконавцем послуги у повному обсязі та у встановлений цим Договором строк.
3.2.2. Своєчасно здійснювати заплановані візити до лікуючого лікаря, сумлінно виконувати всі його приписи та
рекомендації.
3.2.3. Сумлінно виконувати всі вимоги режиму, внутрішнього розпорядку Медичного центру Виконавця, та інші
вимоги що забезпечують якісне та своєчасне надання медичний послуг.
3.2.4. Надати правдиві біографічні (персональні) та адресні дані, контактні телефони, інформацію про стан
здоров’я, які заносяться до медичної документації, у т.ч. анкет.
3.2.5. З’являтися на призначені консиліуми, додаткові обстеження, контрольні та профілактичні огляди, у т.ч.
комісійні та за участю фахівців провідних медичних центрів.
3.2.6. Передати у власність Виконавця із подальшим залученням до медичної документації рентген-знімки,
результати обстежень, аналізів тощо, які були виготовлені (проведені) попередньо чи за направленням лікуючого
лікаря Виконавця в інших медичних центрах.
3.2.7. Повідомляти Виконавця про покращення або погіршення самопочуття, появу або зникнення симптомів та
іншу інформацію про зміни стану свого здоров’я протягом строку лікування.
4. ЦІНА ДОГОВОРУ (ВАРТІСТЬ ПОСЛУГ). ПОРЯДОК І СТРОКИ РОЗРАХУНКІВ
4.1. Вартість медичний послуг (робіт), що надаються за цим Договором визначається відповідно до їх обсягу та
затвердженого (діючого) Виконавцем (прейскуранту цін). Вартість послуг, порядок (графік) та вид розрахунку
зазначається у рахунку (акті виконаних робіт).
4.2. Загальна сума цього Договору визначається із сумарної вартості всього обсягу наданих медичний послуг
шляхом складання сум, зазначених у виставлених Пацієнтові рахунках (актах). До підписання Договору Сторони
узгодили попередню вартість послуг, що заплановані за цим Договором згідно із діючим прейскурантом. Ця
вартість є для Пацієнта незмінною, за умови початку лікування (інших запланованих медичних втручань)
протягом 3 місяців з дати підписання Плану лікування.
4.3. Якщо у процесі виконання медичний робіт (надання послуг) виникає потреба у збільшенні чи зменшенні їх
обсягу, то відповідному корегуванню піддається їх остаточна вартість за Договором. Про такі зміни Виконавець
зобов’язаний завчасно сповістити Пацієнта/Замовника. При цьому пацієнт має право відмовитися та припинити
лікування або підписати рахунок (акт) та продовжувати отримувати послуги.
4.4. Якщо сума вартості всіх складових наданих послуг перевищує суму попереднього рахунку, то різницю
Пацієнт повинен погасити не пізніше одного календарного дня до закінчення надання послуг.
4.5. Послуги за страхівкою надаються за умови попереднього укладання Виконавцем відповідного Договору зі
страховою компанією.
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
4.6. Оплата медичний послуг за цим Договором здійснюється шляхом внесення Пацієнтом авансового платежу
до початку отримання послуг у розмірі визначеному планом лікування, чи в розмірі зазначеному у виставленому
рахунку. У виняткових випадках оплата наданих послуг здійснюється після надання медичної допомоги, але не
пізніше ніж на 30-тий день від дня підписання акту.
4.7. За результатами проведеного лікування складається акт виконаних послуг. Сторони зобов’язуються провести
остаточні розрахунки за актом виконаних послуг (Виконавець повертає суму надмірно сплаченого авансу, або
Пацієнт проводить доплату).
4.8. У разі односторонньої відмови Пацієнта від ще не наданих, але сплачених послуг, йому повертається внесена
передоплата з вирахуванням уже понесених Виконавцем витрат. Таке дострокове розірвання Договору з боку
Пацієнта оформляється письмовою заявою.
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН
5.1. За невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність,
згідно із чинним законодавством України та умовами цього Договору.
5.2. Виконавець не несе відповідальності без вини, а також за шкоду, заподіяну здоров’ю Пацієнта в результаті:
а) неявки чи несвоєчасні явки Пацієнта на заплановані візити чи контрольні медичні огляди;
б) дострокове розірвання Договору з ініціативи Пацієнта;
в) неповідомлення або несвоєчасне повідомлення Пацієнтом лікаря істотних відомостей про стан його здоров’я,
у т.ч. наявність алергічних та інших специфічних реакцій на медичні препарати, індивідуальне їх несприйняття,
атипову побудову органів чи їх систем, наявність захворювань, які становлять загрозу для оточуючих та
медперсоналу;
г) недотримання Пацієнтом призначень і рекомендацій лікуючого лікаря та медперсоналу Медичного центру
Виконавця;
ґ) за допустимі ускладнення, які пояснюються станом здоров’я, особливостями патологічного процесу тощо.
5.3. Сторони не несуть відповідальності за невиконання або неналежне виконання умов цього Договору у разі
виникнення форс-мажорних обставин з об’єктивних причин (стихійні лиха, воєнні дії, масові заворушення,
страйки, безпорядки та інші протиправні дії; технологічні фактори (відсутність електроенергії, пошкодження
апаратури, аварії, пожежі та і.); дії, бездіяльність або акти державних органів), які Сторони не могли передбачити
і вони перешкоджають виконати обов’язки за цим Договором.
5.4. Сторона, яка не може виконувати свої договірні відносини внаслідок обставин, зазначених у п.5.3. Договору
повинна повідомити про це іншу сторону письмово, але не пізніше 10 календарних днів з дати їх виникнення, а
також належним чином цей факт підтвердити.
5.5. За порушення строків розрахунку Пацієнт сплачує пеню у розмірі 0,1% від суми заборгованості за кожен
день прострочення.
6. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ
6.1. Цей Договір набуває чинності з дати його акцептування (прийняття) Замовником (пацієнтом) та діє
безстроково. Акцептом вважається звернення Замовника (пацієнта) до Виконавця з метою отримання медичної
послуги. Додатковим доказом укладення цього Договору може бути будь-який письмовий документ складений
закладом охорони здоров’я, зокрема підписаний Пацієнтом.
6.2. Усі строки здійснення медичних втручань протягом виконання Плану лікування є приблизними та можуть
змінюватися в залежності від стану здоров’я, планів Пацієнта чи інших об’єктивних або суб’єктивних обставин.
6.3. Сторони можуть припинити договірні відносини достроково на умовах, передбачених чинним
законодавством України та цим Договором. Про дострокове припинення договірних відносин Сторона-ініціатор
повинна письмово повідомити іншу сторону за 14 календарних днів.
7. ДОРУЧЕННЯ.
7.1. В порядку та на умовах визначених цим розділом Пацієнт доручає, а Медичний центр зобов'язується за
винагороду від імені і за рахунок Пацієнта, у разі необхідності, вчинити наступні юридичні дії (Доручення):
- укласти договір на проведення лабораторних досліджень крові чи частин тіла з метою визначення, корекції чи
зміни діагнозу чи методів лікування.
7.2. Повірений (Медичний центр) зобов'язаний: вчиняти дії відповідно до змісту даного йому доручення;
повідомляти Довірителю на його вимогу всі відомості про хід виконання його доручення; негайно передати
Довірителю все одержане у зв'язку з виконанням доручення. Повірений має право: відступити від змісту
доручення, якщо цього вимагають інтереси Довірителя і Повірений не міг попередньо запитати Довірителя або
не одержав у розумний строк відповіді на свій запит; На плату за виконання доручення та на відшкодування
витрат, пов'язаних із його виконанням.
8. ІНШІ УМОВИ
8.1. Цей Договір є публічним Договором (публічною офертою) та містить всі істотні умови надання Закладом
охорони здоров’я медичних послуг, зазначених в Переліку медичних послуг (Додаток №1 до цього Договору, що
є його невід’ємною частиною).
8.2. В разі виявлення розбіжностей між умовами цього Договору оприлюдненими на офіційному веб-сайті Заклад
охорони здоров’я та на паперових носіях у відділеннях Закладу охорони здоров’я, пріоритет має примірник на
паперових носіях.
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
8.3. Обидві сторони вважають, що умови цього Договору є справедливими та не порушують їх прав та інтересів.
8.4. Умови цього договору мають однакову зобов’язальну силу для обох Сторін. Виконавець може в
односторонньому порядку змінити умови договору і розмістити його публічно.
8.5. В іншому, що не передбачене цим Договором, Сторони керуються законодавством України, чинним на
момент укладання Договору.
8.6. Всі додатки до цього Договору, оформлені та підписані Сторонами є його невід’ємною частиною. Медична
документація ( Медична картка, рентген-знімки, анкети, план лікування, згода на втручання тощо) є власністю
Виконавця та постійно зберігається у Медичному центрі. Це також стосується рентген-знімків, виписок чи
результатів досліджень зроблених (та оплачених) пацієнтом в інших медичних центрах, якщо такі носії
інформації використовуються лікуючим лікарем для постановки діагнозу, контролю якості тощо. Порядок
ознайомлення з медичною документацією визначається Законодавством України та внутрішньою документацією
Медичного центру.
8.7. Акцептуючи цей договір, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”, пацієнт надає
згоду на обробку його особистих персональних даних чи персональних даних її дитини (особи, що перебуває
під її опікою чи піклуванням) у картотеках (медичних картках, договорах, анкетах, згодах, відео-фото знімках,
рентген знімках тощо) та/або за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи бази персональних даних
пацієнтів, необхідних в цілях охорони здоров'я, для забезпечення лікування за умови, що такі дані
обробляються медичним працівником або іншою особою центру охорони здоров'я, на якого покладено обов'язки
щодо забезпечення захисту персональних даних. Згода на обробку персональних даних надається з метою її
накопичення, обробки, аналізу, систематизації тощо Виконавцем для Пацієнту надання необхідної та достатньої
медичної допомоги. Персональні дані можуть також бути використанні і в інших випадках передбачених
законодавством.
9. ПОРЯДОК РОЗВ’ЯЗАННЯ СПОРІВ
9.1. Усі суперечки щодо методів лікування, обстеження, медикаментів, що призначаються, оплати, розкриття
(надання) інформації вирішуються шляхом переговорів, проведення консиліумів, створенням комісій із
запрошенням фахівців провідних центрів охорони здоров’я, погоджених сторонами.
9.2. Досудове врегулювання спорів є обов’язковим для Сторін цього Договору.
9.3. У випадку неможливості вирішення розбіжностей шляхом переговорів протягом 30 (тридцяти) днів, спір
підлягає розгляду у місцевому суді за місцезнаходженням відповідача вказаного в розділі 10 договору.
10. РЕКВІЗИТИ ТА ПІДПИСИ СТОРІН
Виконавець Пацієнт
ТОВ "КЛІНІКА СИМБІОТИКА"
вул. Симона Петлюри, 72, м. Стрий Львівська
область, Україна
тел. (067) 888 3 000
https://symbiotyka.ua
UA273052990000026002041005236
в АТ КБ «ПРИВАТБАНК»
ЄДРПОУ 42125307
Ліцензія – Наказ МОЗ № 183 від 24.01.2020
Реєстраційне досьє від 20.12.2019 No 14/2012-М (з
доповненнями)
директор Лучишин П.П.
__________________________________
ПІБ ________________________________
____________________________________
Рік та місце народження________________
_____________________________________
_____________________________________
Місце проживання_____________________
_____________________________________
_____________________________________
Паспорт: серія ________№_______________
Виданий_____________________________
_____________________________________
«___»___________________року
Ідентифікаційний номер:________________
___________/_________________________/
Підпис ініціали,прізвище
Додаток №1 – Перелік послуг та прейскурант цін (дивись відповідний розділ сайту)
Додаток №2 – Заява на приєднання до договору.
Додаток №3 – Правила перебування та обслуговування пацієнтів
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
Додаток №2 до Публічного Договору про
надання медичних послуг
Заява
на приєднання до Публічного договору про надання медичних послуг
(редакція від 09.01.2023 року)
«___»__________ 202_ року
1. Замовник (пацієнт чи законний представник пацієнта):
П.І.Б. _________________________________________________________________________
Паспорт: Серія _____ Номер__________ виданий _________________________________
____________________________________________________________________________
Дата видачі _______________________________________ місце проживання_____________
_______________________________________ _______________________________________
Ідентифікаційний код: _____________________
Ким Замовник є по відношенню до Пацієнта _______________________________________
Тел. _______________________________________ E-mail_________________________
2. ПАЦІЄНТ (не заповнюється, якщо замовник є пацієнтом):
П.І.Б. _________________________________________________________________________
Паспорт: Серія _____ Номер__________ виданий _________________________________
____________________________________________________________________________
Дата видачі _______________________________________ місце проживання_____________
_______________________________________ _______________________________________
Ідентифікаційний код: _____________________
Тел. _______________________________________ E-mail_________________________
3. Виконавець :
ТОВ "КЛІНІКА СИМБІОТИКА» вул. Симона Петлюри, 72, м. Стрий Львівська область,
Україна, тел. (067) 8883000, рахунок UA273052990000026002041005236 в АТ КБ
«ПРИВАТБАНК» ЄДРПОУ 42125307, Ліцензія – Наказ МОЗ № 183 від 24.01.2020
Реєстраційне досьє від 20.12.2019 No 14/2012-М
4. Цією заявою замовник (пацієнт) приєднується до публічного договору розміщеного на сайті
Виконавця https://symbiotyka.ua та/або в друкованій формі в медичному центрі. Публічним
договором є сам договір та всі затверджені Виконавцем правила, положення, інструкції,
протоколи, переліки послуг та їх ціни тощо.
5. Цією заявою я (замовник/пацієнт) даю згоду на внесення персональних даних до локальної
інформаційної системи, яка є в центрі охорони здоров'я. Погоджуюсь із використанням та
обробкою цих персональних даних за умови дотримання їх захисту відповідно до вимог
Закону України "Про захист персональних даних".
_____________________________ ___________________________
П.І.П. підпис
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
Додаток №3 до Публічного договору
про надання медичних послуг
Правила перебування та обслуговування пацієнтів в Медичному центрі
ТОВ «Клініка «СИМБІОТИКА»
Ці Правила є локальним нормативним актом, що регламентує правила внутрішнього розпорядку в
Медичного центру ТОВ «Клініка «СИМБІОТИКА» (далі - Центр) порядок перебування
Пацієнтів в Центрі, особливості обслуговування Пацієнтів, порядок надання медичних послуг
тощо. Ці правила є частиною Публічного договору про надання медичних послуг.
Центр надає медичні послуги, а саме стаціонарну та амбулаторно-поліклінічну допомогу особам
(далі – Пацієнти), які звернулись до нього самостійно чи були направлені з інших закладів охорони
здоров’я.
У разі, якщо споживачем послуг є малолітня, неповнолітня або недієздатна особа, права та
обов’язки, що передбачені Правилами для Пацієнта, набуває законний представник такої особи.
Інформація про медичний персонал та керівництво медичного центру, ліцензію на медичну
практику, прейскурант цін є відкритою для ознайомлення для всіх відвідувачів і розміщена у
«Куточку споживача» у вигляді «Папки споживача». Більш розширену інформацію Пацієнти
можуть отримати під час консультацій у лікарів.
1. Загальні положення
1.1. З огляду на те, що МЦ є медичним закладом, окремі режимні вимоги поширюються на її
пацієнтів і відвідувачів, зокрема, з дотримання тиші, чистоти, техніки безпеки, санітарно-
епідеміологічних вимог тощо.
1.2. МЦ не несе відповідальності за збереження грошей, цінних речей та одягу пацієнтів
(відвідувачів), за винятком тих, що були передані на зберігання.
1.3. Інформація про засновника та керівництво МЦ, ліцензію на медичну практику, медичний
персонал, сертифікати на медичні засоби та обладнання, прейскурант цін, чинні дисконтні
програми є відкритою для ознайомлення і розміщується у Папці споживача МЦ.
2. Режим роботи Медичного центру.
2.1. Медичні послуги надаються у МЦ амбулаторно та стаціонарно.
2.2. Амбулаторний прийом пацієнтів здійснюється з понеділка до п’ятниці з 9:00 до 18:00
години за попереднім записом. Субота та неділя — вихідний.
2.3. Стаціонарне відділення - цілодобово.
3. Запис на прийом
3.1. Запис на прийом в Медичний центр проводиться попередньо, за день чи декілька днів до
бажаного візиту. Напередодні кожного візиту реєстратор медичний за бажанням пацієнта
нагадує про запланований візит у МЦ.
3.2. Прийом без попереднього запису в день прийому можливий лише при наявності вільних
місць в графіку роботи лікарів.
3.3. Пацієнт може отримати попередню інформацію про перелік послуг, їх вартість, порядок
оплати та інше у реєстратора медичного центру безпосередньо або за телефоном.
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
3.4. Пацієнт, під час запису за телефоном або безпосередньо в Медичному центрі, може обрати
день і час прийому із наявних вільних місць в запису, про які йому повідомить реєстратор
медичний центру.
3.5. Пацієнт повинен прийти на прийом в МЦ в призначений час і день.
3.6. Якщо пацієнт не в змозі прийти в призначений час, в разі необхідності скасування самого
візиту або зміни призначеного часу візиту, пацієнт зобов’язаний повідомити реєстратора
медичного центру за 24 години до запланованого прийому, адже цей час призначений
виключно для нього і не може бути використаний для лікування інших пацієнтів.
3.7. В разі, якщо пацієнт не з’явився на прийом в призначений час без попередження або
запізнився більше ніж на 15 хвилин, запис може бути скасовано.
3.8. В разі непередбачуваної відсутності лікаря і інших надзвичайних обставин, реєстратори
медичні попереджають про це пацієнта при першій можливості за контактним телефоном,
який був вказаний пацієнтом. При цьому, за бажанням пацієнта, запис переноситься на інший,
зручний для нього час.
4. Оформлення документів на пацієнтів
4.1. Стосовно кожного пацієнта ведеться медична документація, перелік і форми якої
розроблено та затверджено адміністрацією МЦ з урахуванням вимог чинного законодавства
України. Вся медична документація, пов’язана з вашим лікуванням є обліковою та належить МЦ.
4.2. При оформленні медичної документації збирається не лише інформація про загальний
стан здоров'я, специфічні реакції та особливості організму кожного пацієнта, а ще й персональні
дані.
4.3. Персональні дані потрібні для забезпечення оперативного зв'язку з кожним пацієнтом та
його родичами й близькими.
4.4. Кожен пацієнт зобов'язаний повідомити медперсоналу достовірну інформацію про стан
свого здоров'я та свої персональні дані. В іншому разі МЦ не несе юридичної відповідальності за
виникнення позаштатних ситуацій у лікуванні або зниження його ефективності.
4.5. Якщо при самостійному оформленні анкет (іншої документації) пацієнт не впевнений у
правильності своїх відповідей, він повинен сповістити про це лікаря.
4.6. Діагностичні і консультативні висновки інших медичних центрів приймаються до уваги,
але не можуть слугувати основою для видачі будь-яких видів заключення спеціалістами МЦ,
складання плану лікування, отримання рекомендацій лікаря та виконання медичних маніпуляцій.
Якщо рентген-знімки, дані діагностичних обстежень, висновки спеціалістів, які пацієнт зробив в
інших медичних центрах, потрібні для встановлення діагнозу, складання плану лікування,
контролю за якістю втручання, то вони долучаються до медичної картки пацієнта та стають її
невід’ємною частиною.
5. Лікуючий лікар. Припинення правовідносин з пацієнтом
5.1. Вибір пацієнтом лікаря або призначення лікуючого лікаря для кожного пацієнта
відбувається відповідно до причини звернення та графіка прийому спеціалістів.
5.2. Пацієнт має право вимагати заміни лікуючого лікаря на будь-якому етапі лікування та
навіть відмовитися від лікування у МЦ взагалі.
5.3. Дострокове припинення відносин з пацієнтом, також можливе за письмовою заявою
пацієнта (уповноваженого представника).
5.4. МЦ не несе відповідальності за стан здоров'я пацієнта чи ефективність його лікування у
випадку відмови останнього від виконання медичних призначень (рекомендацій) та дострокового
припинення відносин.
5.5. Права Центру:
• направити Пацієнта в інший спеціалізований медичний заклад за відсутності технічних
можливостей для виконання необхідних діагностичних або лікувальних заходів;
• припинити надавати допомогу Пацієнту, який свідомо, без посилання на поважні причини,
не виконує медичні приписи й вказівки;
• в особливих випадках, передбачених чинним законодавством України, обмежувати надання
Пацієнтові медичної інформації;
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
• у разі виникнення невідкладних станів самостійно визначати обсяг досліджень та медичних
втручань, необхідних для надання своєчасної медичної допомоги;
• відмовити в наданні послуг Пацієнту (або призупинити надання послуг) у визначених в цих
Правилах випадках.
2. Центр має право не починати, призупинити або відмовити Пацієнтові в наданні
медичних послуг в будь-який момент (за умови, що така відмова не загрожуватиме життю
Пацієнта) в наступних випадках:
• коли ліцензійні обмеження, кваліфікація його медичного персоналу або технічна оснащеність
не дозволяють надати кваліфіковану та ефективну медичну допомогу. У цьому випадку
Пацієнтам рекомендуються інші заклади охорони здоров’я, де їм зможуть надати відповідні
послуги;
• надання Пацієнтом неповних та /або недостовірних даних про свою особу та/ або стан свого
здоров’я;
• при наявності у Пацієнта алергічних реакцій, медичних протипоказань або захворювань, що
виключають безпечне надання послуги або лікування методами, які були визначені
сторонами;
• Пацієнт (законні представники Пацієнта) відмовляється пройти необхідні для проведення
подальшого лікування обстеження;
• при відмові Пацієнта від подальшого лікування;
• Пацієнт наполягає на використовуванні лікарських засобів чи застосуванні методів
діагностики та лікування, що не дозволені до застосування на території України;
• недотримання Пацієнтом встановлених лікуючим лікарем приписів або графіку лікування;
• Пацієнт перебуває в алкогольному чи наркотичному сп’янінні;
• дії Пацієнта загрожують життю й здоров'ю персоналу;
• вимоги послуг, які не входять у план лікування;
• порушення Пацієнтом вимог цих Правил;
• відмови Пацієнта від підписання інформованих згод;
• не здійснення попередньої оплати лікування;
• наявності заборгованості за лікування.
6. Особливості інформування пацієнтів. Погодження порядку та обсягу медичного
втручання
6.1. Проведення медичного втручання починається лише після відповідного інформування та
погодження пацієнта чи його родичів (законних представників). У невідкладних випадках,
відповідно до вимог чинного законодавства України, медичні втручання можуть проводитися без
погодження пацієнта.
6.2. Перед початком надання медичних послуг з пацієнтом (його представником) узгоджується
план лікування (обстеження). У деяких випадках, коли неможливо одразу визначити весь обсяг
медичного втручання, складається попередній план лікування. Крім того, з об’єктивних або
суб’єктивних причин, будь-який вже узгоджений план лікування може корегуватися, про що
пацієнта (його представника) обов'язково повідомляють. Попередній план лікування складається
лікарем на підставі отриманих діагностичних даних і враховує лише ті втручання, що можуть бути
сплановані на даному етапі. У процесі лікування можливі зміни, що не включені у зазначений
План, але вони можуть бути необхідними під час проведення лікування (наприклад, необхідність
лікування кореневих каналів при надто глибоких каріозних порожнинах чи при препаруванні
зубів під різні види незнімних протезів тощо). Ці додаткові медичні послуги (роботи)
включаються в кошторис лікування додатково.
6.3. Факт надання пацієнтом згоди на медичні втручання може оформлюватися шляхом
підписання окремого документа (формуляра встановленої форми), відповідним зазначенням у
медичній документації (з підписом пацієнта), а також посиланням у тексті договору про надання
медичних послуг. Крім того, факт згоди на медичні втручання може підтверджуватися
поведінкою пацієнта. В окремих випадках (стани, які супроводжуються втратою свідомості,
неможливістю спілкуватися чи підписувати документи тощо) підписувати документи про надання
згоди на медичні втручання крім пацієнта можуть його уповноважені представники (за законом,
або за відповідно оформленою довіреністю), або супроводжуючі особи, якщо пацієнт перебуває
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
в несвідомості або в стані якому не може розуміти значення своїх дій. Факт надання згоди
пацієнтом на проведення медичних втручань може також підтверджуватись підписанням акту
виконаних робіт, сплатою за лікування, повторними візитами до лікаря тощо.
6.4. У разі виникнення сумнівів щодо дієздатності пацієнта, лікар повинен сповістити про це
керівництво МЦ.
6.5. До проведення медичного втручання кожному пацієнту в доступній формі пояснюється
мета, сутність і строки запропонованих обстежень, лікувальних заходів, а також повідомляється
про можливі ускладнення та ризики. Якщо пацієнт не погоджується на застосування під час
лікування необхідних додаткових методів профілактики ускладнень, то цей факт письмово
фіксується у медичній картці лікарем із відміткою, що пацієнта проінформовано про можливість
збільшення ризику настання ускладнень у майбутньому. Своїм підписом пацієнт (представник)
підтверджує, що він ознайомлений із такими наслідками.
6.6. Якщо у зв'язку з особливостями організму чи загального стану здоров'я пацієнта є
протипоказання або ризики ускладнень, чи прогнозується неефективність лікування, лікар має
діяти відповідно до конкретної ситуації. Під час узгодження з пацієнтом плану лікування лікар
повинен намагатися обрати найбільш правильний та виправданий метод (-и) лікування.
7. Порядок оплати
7.1. Оплата за лікування здійснюється шляхом внесення авансового платежу у розмірі
запланованого лікування.
7.2. Остаточний розрахунок проводиться після закінчення лікування. У випадку якщо вартість
лікування пацієнта, за результатом надання послуги, виявиться меншою за внесений авансовий
платіж, МЦ повертає пацієнту залишок.
7.3. За рішенням директора та/або медичного директора МЦ, окремим пацієнтам можуть бути
надані знижки, щодо оплати за лікування.
8. Вирішення суперечок та претензій пацієнтів (замовників)
8.1. У разі висловлення претензії пацієнтом щодо якості, порядку, терміну лікування, внесення
важливих змін до погодженого раніше плану лікування, призупинення (припинення) лікування, а
також висування вимог про негайну зміну лікуючого лікаря, медичний персонал зобов'язаний
дотримуватись медичної етики та запобігати розвитку конфлікту, а також письмово (доповідною
запискою) повідомити про це керівництво МЦ.
8.2. У разі незгоди пацієнта з доказами та поясненнями лікуючого лікаря у ситуаціях,
зазначених у підпункті 6.5. цих Правил, лікар має право відмовитися від подальшого лікування,
взяти з пацієнта письмову розписку про відмову від лікування на запропонованих лікарем умовах,
або скласти за участю свідків акт, у випадку, коли пацієнт не хоче надавати таку розписку.
8.3. У випадках, коли пацієнт не виконує медичні призначення лікаря, порушує встановлений
режим лікування, проведення лікувальних процедур і втручання, лікар письмово сповіщає про це
керівництво МЦ та робить відповідний запис у медичній картці пацієнта.
9. Обов'язки пацієнтів
9.1. Пацієнти зобов'язані:
1) своєчасно приходити на заплановані прийоми до лікуючого лікаря, у тому числі на
процедури, огляди, консиліуми тощо;
2) дотримуватись рекомендацій та приписів лікуючого лікаря. Обов’язковим є виконання
вказівок лікаря щодо режиму прийому ліків, режиму харчування, фізичного навантаження,
відмови від шкідливих звичок;
3) під час перебування в МЦ не порушувати встановлених правил;
4) відноситись з повагою до персоналу МЦ та до інших пацієнтів, не дозволяти собі проявів
грубощів та безтактності. Поведінка пацієнта не повинна порушувати атмосферу поваги і
доброзичливості;
5) на прохання представника МЦ пред’явити паспорт, медичний страховий поліс тощо;
6) зачекати на початок прийому в зоні очікування, в холі МЦ, після оформлення усіх
необхідних документів для прийому;
Публічний договір про надання медичних послуг ТОВ «КЛІНІКА СИМБІОТКА»
7) Окремим наказом керівництва можуть вводитись додаткові тимчасові обов’язки
(наприклад обмеження на час дії епідемій, карантину тощо).
9.2. Пацієнтам забороняється:
1) проходити до медичних приміщень та коридорів без бахіл;
2) курити та смітити у приміщеннях МЦ;
3) під час перебування у медичному центрі вживати алкоголь, наркотичні та психотропні
речовини;
4) приймати медичні засоби, які не були призначені лікуючим лікарем;
5) порушувати загально визнані правила моралі, культури, гігієни тощо;
6) одяг повинен бути чистим, тобто, таким щоб не наносити шкоду майну медичного центру
чи іншим пацієнтам;
7) зазначати у документації (чи повідомляти під час збору анамнезу) неправдиві дані про себе
та стан свого здоров'я;
8) пропускати процедури або спізнюватися на процедури, огляди;
9) порушувати рекомендований режим харчування та фізичного навантаження.
10. Прикінцеві положення
10.1. При наданні стаціонарної допомоги у Центрі Пацієнт повинен знаходитись
цілодобово, до моменту виписки з Центру.
10.2. Медичний догляд за Пацієнтом здійснюється працівниками Центру.
10.3. Внесення будь-яких змін або доповнень до цих Правил здійснюються на підставі наказу
директора МЦ.
10.4. Правила ознайомлення, видачі та зберігання медичної документації регламентуються
окремою інструкцією.
10.5. Кожному пацієнту доводяться до відома основні положення цих Правил щодо його прав і
обов'язків. З повним текстом Правил пацієнт може ознайомитися в «Куточку споживача» та на
сайті МЦ.
10.6. Випадки, що не врегульовані цими Правилами, регулюються чинним законодавством
України.